Üzletasszony: Ki keresett? Fotós: Ügyfél, nem fontos. Üzletasszony: Nana! Férfi vagy nő? Fotós: Persze, hogy nő. Fiatal, csinos, szőke, bombázó. Randizni akar velem. Aktfotókat szeretne. Üzletasszony: (nevet) Szerintem csak egy vén, kopasz államtitkár, aki új portréképet szeretne a választási plakátokra. Fotós: Miért, a bombázót nem nézed ki belőlem?
A négyszereplős kamaraopera minden figurája sikeres a munkájában; kérdés, hogy életük miért nem teljes. A történet középpontjában álló portréfotós nemcsak modelljeinek előnyösebb profiljára, hanem személyiségük, életük legbelsőbb titkaira, félelmeire és elfojtott vágyaira is kíváncsi. Fotóalanyai pillanatok alatt válnak kiszolgáltatottá a lencse másik oldaláról figyelő idegen számára. A négy ember története végzetesen egymásba fonódik, miközben valós képet kapnak saját magukról, a kiegyensúlyozottság mögé rejtett labilitásról. Korunk hétköznapi figurái ezek. Munkába menekülnek, unatkoznak, ki önáltatással, ki játszmázással, ki teljes naivitással keresi helyét a világban.
Mechler Anna Eliza szövegére Beischer-Matyó Tamás olyan zenei világot teremtett, melyben filmeffektek és dallamos áriák mellett tánczenék, olykor idegtépő, máskor ironikusan könnyed motívumok szólnak.
Az Operett Színház és a miskolci Bartók Plusz Operafesztivál közös produkcióját a frissen diplomázott Székely Kriszta, a Katona József Színház rendezője és fiatal, lendületes stábja viszi színre olyan énekesekkel, mint Lukács Anita, Frankó Tünde, Kendi Lajos és László Boldizsár. Az előadás karmestere Dubóczky Gergely.