A Magyar Nemzeti Balett estje a kortárs repertoár gyöngyszemeiből ad válogatást, a női balettművészeket - sokoldalúságukat, erejüket, érzékenységüket - állítva reflektorfénybe.
Hans van Manen Trois Gnossiennes című érzékeny pas de deux-je a hatalmas Manen-repertoár emblematikus darabja. A Satie varázslatos, melankolikus muzsikájára koreografált mű lemondásról, bizalomról és harmóniáról mesél. A nőalakot Manen Aradi Mária balettművészre álmodta meg, aki a Holland Nemzeti Balett szólistája, majd vezető balettmestere volt évtizedeken át. Robert North Trójai játékok című - eredetileg férfitáncosok számára írt - balettjében az „amazonok” humorral és nagyszerű táncélménnyel ajándékozzák meg a közönséget, megmutatva, hogy elbírnak a férfias nehézségű mozdulatsorokkal is - így még egyet csavarnak a szerző szándékán, hogy ironikus látásmóddal mutassa meg a férfiasság, a „macsó szellemiség” táncos kifejeződését. A Falling Angels Jiří Kylian Steve Reich rituális atmoszférájú dobzenéjére készített, a női lét kihívásainak és a táncosnők tökéletességre törekvésének kapcsolódását megmutató szuggesztív koreográfiája; tanulmány, amely minden műalkotás két alapvető összetevőjéről, ellentétes alkotóeleméről, a fegyelem és a szabadság kettősségéről szól. „Egy balett a mi szakmánkról” - mondja az alkotó. Az estet van Manen Piazzolla zenéjére alkotott tüzes energiájú darabja zárja. Ez a koreográfus egyik legismertebb, méltán népszerű alkotása: a pompás zene és tánc egyszerre idézi meg egy nagyváros lüktetését és a szenvedélyes ösztönök világát.