Vidnyánszky Attila a Bánk bánt kamaraszínházi produkcióként állítja színpadra. Ez a forma mindenekelőtt arra adhat alkalmat, hogy közelebb hozza a közönséghez a drámai összeütközést, a "végsőkig feszült indulatok nyelvét", mely Szerb Antal szerint ebben a darabban "az első intonációtól az utolsó szóig magával ragad", kiváltva a klasszikus tragédiákra jellemző katarzist. Ez a fajta megközelítés annak is a próbája lesz, hogy a mai fiatal generáció számára lehet-e még úgy tolmácsolni a darab személyek közötti konfliktusrendszerét, hogy ez egyúttal a nemzeti sorskérdések iránt is fogékonnyá tegye őket, nemcsak a múlt, hanem a jelen vonatkozásában is.
Közreműködnek a kaposvári Egyetem Színházi Intézetének hallgatói: Bölkény Balázs, Cseke Lilla, Herczegh Péter, Hermányi Mariann, Karácsony Gergely, Kisari Zalán, Kocsis Gábor, Kovács Anna, Kovács Sándor, Péter Lilla, Szász Júlia, Szurcsík Ádám, Varga Máté